Subject: FW: IP6139 taotlus kooskõlastada tehnovõrgu ja rajatise projekt - Tagasiside 23.11.2023
From: Triinu Mänd <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Nov 2023 16:05:34 +0200

Palun registreerida

Viimane viit 7.1-2/23/22787-2

From: Janno <[email-masked]>
Sent: Monday, November 27, 2023 1:48 PM
To: Triinu Mänd <[email-masked]>
Subject: RE: IP6139 taotlus kooskõlastada tehnovõrgu ja rajatise projekt -
Tagasiside 23.11.2023

Tere,

Muudetud joonis koos taotlusega:

https://www.dropbox.com/scl/fo/kow1barlz94gbqg17wu6s/h?rlkey=2isyiqzu0hi3j
bocnq9tbm8t2
<https://www.dropbox.com/scl/fo/kow1barlz94gbqg17wu6s/h?rlkey=2isyiqzu0hi3
jbocnq9tbm8t2&dl=0> &dl=0

1.                  Projekteerimisel tuleb arvestada Transpordiameti
tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“
(edaspidi Nõuded).

2.                  Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud
avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned ning nende kaugused teekatte
servast. Avatud kaevikud ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal
kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti
kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).

Lisatud joonisele

3.                  Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus-
ja taristuministri 17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10
sätestatut – ehk tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist
ehitusplatsil ning märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme
projektdokumendi üheaegne jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani
joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu
paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru
nõuded iga trassi lõigu kohta.

Lisasin asendiplaanile lahtise kaeviku ala piirjooned ja viiteteksti

Kinnine  paigaldus kollasel taustal

Teemaal paigaldatud kaabli osas tekstis viide, paigaldus min 1.0m
sügavusel.

4.                  Projekti materjalidesse lisada katete taastamise
joonised.

Koostatud eraldi joonis EL-8

5.                  Märgime, et asendiplaani joonise lehel nr 2 ei ole
näha riigiteega nr 11157 km 2,06 ristumise paigaldusnõuete kohta käivat
viitekasti. Leiame, et antud juhul on oluline ka lehel nr 2 viitekasti
näitamine.

Lisatud

6.                  Asendiplaani joonise lehel 6 on kavandatava riigitee
katsevööndi piires (JJT al) elektrirajatis, mille kohta puudub selgitav
tingmärk. Palun vaadata üle ja vajadusel lisada kõik asendiplaani joonisel
kasutatud tingmärkide selgitused:

Tegemist on  Uueveski maaüksuse detailplaneeringuga, lisasin
tingmärkidesse

7.                  Tingmärkide alusel kasutatakse k/p kaablitel nii 450N
kui 750N kaitsetoru – palun tuua asendiplaani joonisel visuaalselt selgelt
eristatavalt välja millistes lõikudes kasutatakse 450N või 750N
kaitsetoru.

Muutsin projektis kõik torud 750N, nii lihtsam aru saada.

8.                  Projekti materjalidele lisada isikliku kasutusõiguse
ala plaanid ja tagada nende vastavus Nõuete lisale 6.  Seletuskirja lisada
vastav lõik: Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Unustasin taotlusele IKA ala plaanid lisada, uues taotluses olemas.

Lugupidamisega

Janno Lütt

AS Stik-Elekter

Projekteerija

Mob. 53 400 127

From: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 23, 2023 12:13
To: Janno <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: IP6139 taotlus kooskõlastada tehnovõrgu ja rajatise projekt -
Tagasiside 23.11.2023

Teie 31.10.2023

Meie 23.11.2023 nr 7.1-2/23/22787-2

Janno Lütt

AS Stik-Elekter

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Esitasite 31.10.2023 Transpordiametile kooskõlastamiseks AS Stik-Elekter
töö nr IP6139 „Keskpingevõrgu parendamine Kiili alevi üleviimine III etapp
Sausti küla, Kiili alev, Kiili

vald, Harju maakond“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrgud on projekteeritud riigiteede nr 11157 Sausti – Kiili tee km
1,30-4,50 maaüksusele ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised) ja koondanud
Transpordiameti sisese tagasiside, ei pea me võimalikuks materjale
esitatud kujul kooskõlastada ning esitame informatsiooni, oma märkused ja
ettepanekud Projekti täiendamiseks riigitee piirides (EhS § 99 lg 3):

1.                  Projekteerimisel tuleb arvestada Transpordiameti
tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“
(edaspidi Nõuded).

2.                  Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud
avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned ning nende kaugused teekatte
servast. Avatud kaevikud ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal
kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti
kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).

3.                  Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus-
ja taristuministri 17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10
sätestatut – ehk tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist
ehitusplatsil ning märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme
projektdokumendi üheaegne jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani
joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu
paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru
nõuded iga trassi lõigu kohta.

4.                  Projekti materjalidesse lisada katete taastamise
joonised.

5.                  Märgime, et asendiplaani joonise lehel nr 2 ei ole
näha riigiteega nr 11157 km 2,06 ristumise paigaldusnõuete kohta käivat
viitekasti. Leiame, et antud juhul on oluline ka lehel nr 2 viitekasti
näitamine.

6.                  Asendiplaani joonise lehel 6 on kavandatava riigitee
katsevööndi piires (JJT al) elektrirajatis, mille kohta puudub selgitav
tingmärk. Palun vaadata üle ja vajadusel lisada kõik asendiplaani joonisel
kasutatud tingmärkide selgitused:

7.                  Tingmärkide alusel kasutatakse k/p kaablitel nii 450N
kui 750N kaitsetoru – palun tuua asendiplaani joonisel visuaalselt selgelt
eristatavalt välja millistes lõikudes kasutatakse 450N või 750N
kaitsetoru.

8.                  Projekti materjalidele lisada isikliku kasutusõiguse
ala plaanid ja tagada nende vastavus Nõuete lisale 6.  Seletuskirja lisada
vastav lõik: Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Janno <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 31, 2023 2:33 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: IP6139 taotlus kooskõlastada tehnovõrgu ja rajatise projekt

Tere,

Saadan taotluse elektriprojekti IP6139 kooskõlastamisele.

Projekt mahukas, pdf joonised saab Dropboxi kaustast:

https://www.dropbox.com/scl/fo/kow1barlz94gbqg17wu6s/h?rlkey=0roti44hur0bg
42upf3lgfafm
<https://www.dropbox.com/scl/fo/kow1barlz94gbqg17wu6s/h?rlkey=0roti44hur0b
g42upf3lgfafm&dl=0> &dl=0

Lugupidamisega

Janno Lütt

AS Stik-Elekter

Projekteerija

Mob. 53 400 127